Sıra |
Makaleler |
Yazar |
İndirilme |
1. |
İlahiyat Fakültelerinde Yürütülen Kur'an Okuma ve Tecvid Dersleri İçin Bir Program Önerisi |
Abdullah BENLİ |
1244 |
2. |
Kur’an, Yorum ve Şiddet Meselesi |
Mustafa ÖZTÜRK |
931 |
3. |
Bir Fetva Belirleme Yöntemi Olarak Heyet İçtihadı ve İslam Dünyasında Bu Amaçla Kurulan Fıkıh Meclisleri |
Mustafa Bülent DADAŞ |
930 |
4. |
Muhammed Âbid El-Câbirî ve Fehmü’l-Kur’âni’l-Hakîm İsimli Tefsirindeki Metodu |
Şahin GÜVEN |
880 |
5. |
Fıkıh Usulü Yazımında “Kelamcılar Yöntemi Ve Fakihler Yöntemi” Ayrımlaşmasının Mahiyeti Üzerine |
Davut İLTAŞ |
849 |
6. |
Ebû Hanîfe’nin Haramlık Doğuran Süt Emme Müddeti Konusundaki Görüşünün Temellendirilmesi |
Davut İLTAŞ |
832 |
7. |
Hıristiyanlık Ve İslâm’da Meleklerin Varlık Ve Kısımları |
Murat SERDAR |
814 |
8. |
Din Eğitimi Gerçekliği ve Din Eğitimi Bilimlerine İlişkin Bir Analiz |
Süleyman AKYÜREK |
765 |
9. |
İslam Hukukunda Gaye Problemi (Zaruriyyat-Haciyyat-Tahsiniyyat) |
Menderes GÜRKAN |
751 |
10. |
“Çağdaş Yaklaşımla İslam Hukuku” Adlı Çevirideki Hatalar Üzerine |
Davut İLTAŞ |
717 |
11. |
Şehzade Mustafa’nın Öldürülmesi -Tahlilî Bir Yaklaşım- |
Funda DEMİRTAŞ |
692 |
12. |
Bid’atçılıkla Tenkid Edilen Buhârî Ravileri |
Süleyman DOĞANAY |
690 |
13. |
Son Zaman Ayarı-II: “Nesî” Ya Da Haram Aylara Müdahale |
Veli KAYHAN |
688 |
14. |
Tabiunun/Tabiilerin Tefsir İlmindeki Yeri |
Nurettin TURGAY |
661 |
15. |
Bireysel Dindarlık |
Inger FURSETH; Pål REPSTAD / Çev.: Mustafa ULU |
660 |
16. |
Osmanlı Devleti’nin Kuruluşunda Dinî Etki |
Ömer CİDE |
652 |
17. |
Din Psikolojisi |
Christopher PETERSON; Nansook PARK / Çev.: Mustafa ULU |
652 |
18. |
Zencânî’nin “Tahrîcü’l-Fürû‘ Ale’l-Usûl” İsimli Eseri Üzerine Bir Değerlendirme |
Davut İLTAŞ |
652 |
19. |
James W. Fowler’e Göre İnanç ve İnancın Yapısal Modeli |
Mustafa ULU |
650 |
20. |
Kur’ân’ı Anlama Sorunları ve Yöntemleri |
Celal KIRCA |
629 |
21. |
Din Psikolojisi Mi, Din ve Maneviyat Psikolojisi Mi? |
Kenneth I. PARGAMENT / Çev.: Ahmet Rifat GEÇİOĞLU |
615 |
22. |
Ve Yahudiler, “İsa Mesih, Allah'ın Oğludur” Dediler: Modern Bir Senkretik Fenomen Olarak Mesihi Yahudilik |
Ramazan ADIBELLİ |
612 |
23. |
Ademin Cennetten Yeryüzüne İnişi |
İbrahim GÖRENER |
611 |
24. |
Epistemik Cemaat -Bir Bilim Sosyolojisi Denemesi- |
İsmail GÜLLÜ |
610 |
25. |
Sekkâkî’ye Kadar Belagat Çalışmaları |
Yüksel ÇELİK |
599 |
26. |
Kâdî Abdulcebbâr’ın Rü’yetullah’ın Reddine İlişkin Dayanakları |
Veysi ÜNVERDİ |
595 |
27. |
Dihlevî’ye Göre İslam’ın Sembolleri/ Şeair-i İslam |
Selim ÖZARSLAN |
590 |
28. |
Bursalı Mehmet Tahir’in Ahlak Kitaplarımız Adlı Eseri |
Mehmet Kasım ÖZGEN |
586 |
29. |
Rauf Yektâ ve Millî Tetebbu’lar Mecmuâsı’nda Yayımlanmış “Kökler” ve “Eski Türk Sazları” Adlı Makalelerinin İncelenmesi |
Kubilay KOLUKIRIK & K. Yiğit ALKAN |
585 |
30. |
Bedir Savaşı Çerçevesinde Bazı Mülahazalar |
Mehmet AZİMLİ |
579 |
31. |
Cumhuriyet Türkiyesi’nde Meal Ve Tefsirin Serencamı |
Ayşe UÇAR |
563 |
32. |
İnsan ve Hayatın Anlamı Bağlamında Ötanazi |
Mustafa ÜNVERDİ |
563 |
33. |
Bilgi Sosyolojisi Ve Hermeneutik |
Celaleddin ÇELİK |
558 |
34. |
Hadislerde Beden Dili ve İbnu Hibban Örneği |
Mustafa IŞIK |
556 |
35. |
Maliki Fakîh İbn Rüşd El-Cedd’in “El-Beyân Ve’t-Tahsîl” İsimli Eseri ve Konuları Ele Alış Metoduyla İlgili Örnekler |
İbrahim YILMAZ |
552 |
36. |
Kur’an Tilâvetinde Arap ve Türkler Arasındaki Farklılıklar |
Yavuz FIRAT |
551 |
37. |
Hanefi Fetva Usulü Literatürü ve Bedreddin Eş-Şuhâvî’nin “Et-Tırâzu’l-Müzheb” Adlı Fetva Usulünün Değerlendirilmesi |
Osman BAYDER |
550 |
38. |
Feminist Teoloji: Dinî Söylemde Erkek Egemenliğine Başkaldırı |
Hülya ALTUNYA |
545 |
39. |
Râzî’nin Tefsirinde Eş’arîliğin Etkisi |
Harun ÖĞMÜŞ |
544 |
40. |
Tarihsel Süreçte Eşarilik Maturidilik İlişkisi |
Abdullah Ömer YAVUZ |
543 |
41. |
İmam Mâtürîdî’de Mu’tezilî Ka’bî’nin Eleştirisi |
Hasan KURT |
540 |
42. |
Sûfî Tecrübenin Epistemolojisi: Çağdaş Bir Yaklaşım |
Cenan KUVANCI |
536 |
43. |
Ahlak Eğitimine Feminist Bir Yaklaşım: Özen Yaklaşımı |
Muhammed Esat ALTINTAŞ |
535 |
44. |
Kur’an'da Yer Alan Geleneklerin Farklı Bir Açıdan Değerlendirilmesi |
Mehmet TÖZLUYURT |
534 |
45. |
Şirvânî’de Ahlak ve Siyaset |
Salih YALIN |
533 |
46. |
Taberânî Tefsiri Üzerine: “et-Tefsîru’l-kebîr”in Taberânî’ye Nisbetle Neşri Meselesi |
Ferihan ÖZMEN |
530 |
47. |
Dil, Anlam ve Çokanlamlılık |
Şahin GÜVEN |
526 |
48. |
Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisine Hadis Maddeleri Ekseninde Eleştirel Bir Yaklaşım |
Fatma Betül ALTINTAŞ |
525 |
49. |
Din ve Postmodern: Eski Problemler, Yeni İhtimaller |
David LYON / Çev.: Mustafa TEKİN |
524 |
50. |
Farabi'nin Bilgi Anlayışına Genel Bir Bakış |
Yaşar AYDINLI |
522 |
51. |
Dinsel Şiddet Kapsamında Metin, Bağlam Ve Yorum İlişkisi |
Kadir ALBAYRAK |
522 |
52. |
“Peygamberimizin Vecizeleri” Adlı Eseri Çerçevesinde Ahmet Hamdi Akseki’nin Hadisleri Tercüme ve Şerh Metodu |
Mustafa CANLI |
519 |
53. |
Felsefi Çözümlemelerde Yöntem |
Cenan KUVANCI |
518 |
54. |
Oryantalistlerin Hadisleri Tarihlendirme Yaklaşımları |
M. Hulusi YEŞİL |
518 |
55. |
“Görsel İşitsel Materyal Seti II”nin Hizmet İçi Eğitim Materyali Olarak Kullanımına İlişkin Yaz Kur’an Kursu Öğreticilerinin Görüşleri |
Süleyman AKYÜREK |
513 |
56. |
Din ve Maneviyatın Kavramlaştırılması ve Ölçülmesindeki Gelişmeler |
Peter C. HILL; Kenneth I. PARGAMENT / Çev.: Mustafa ULU |
513 |
57. |
Hadisleri/Sünneti Anlamada Farklı Yaklaşımlar (Ehl-i Hadis Ve Ehl-i Re’y Ekolleri) |
Ahmet UYAR |
511 |
58. |
Kitabu Ta’limi Diyaneti’n-Nusayriyye Işığında Nusayri Teolojisi |
Harun IŞIK |
510 |
59. |
Hanefi Tabakât Kitapları Arasında Kınalızâde’nin Tavakâtu’l-Hanefiyyesi’nin Yeri |
Nazım BÜYÜKBAŞ |
509 |
60. |
Din Psikolojisi ve Maneviyat Alanlarında Ölçüm: Güncel Durum ve Değerlendirme |
Peter C. HILL / Çev.: Mustafa ULU |
509 |
61. |
Epistemoloji |
Jean-Claude SIMARD / Çev.: Ramazan ADIBELLİ |
508 |
62. |
Fahreddin Râzî’ye Göre Dinin Anlaşılmasında Aklın ve Aklî İlimlerin Rolü |
Hüsnü AYDENİZ |
507 |
63. |
Farabi Felsefesinde Bilgi ve Terapi/Bilginin İyileştirici Gücü |
Mehmet Kasım ÖZGEN |
507 |
64. |
Teşrii Değer Açısından Sünnetin Konumu |
Ali TOKSARI |
506 |
65. |
Fransız Sömürgeciliği Döneminde Kuzey Afrika’da Arap Dili Ve Edebiyatına Genel Bir Bakış |
Metin PARILDI |
505 |
66. |
Bilgi Felsefesi |
Muhsin YILMAZ |
502 |
67. |
Hâkim Eş-Şehîd’in “El-Kâfî” Adlı Eserindeki Faaliyeti Üzerine |
Osman BAYDER |
501 |
68. |
Şia’nın İmametle Şekillenen İnanç Esasları |
Emrullah FATİŞ |
500 |
69. |
Mircea Eliade'in “Patterns in Comparative Religion” İsimli Eserinde (1949–1999) Morfoloji ve Tarih |
Jonathan Z. SMITH / Çev.: Ramazan ADIBELLİ |
499 |
70. |
Tefsirde Rivayet-Dirayet Ayırımının Ortaya Çıkışı Ve Mahiyeti |
Mustafa KARAGÖZ |
499 |
71. |
İslam ve Diğer Medeniyetlerin Engelliye Bakışı |
Salim ÖZER |
497 |
72. |
Bağlam Teorisi |
Ahmet Muhtar ÖMER / Çev.: Şahin GÜVEN |
497 |
73. |
XIX. Uluslararası Dinler Tarihi Kongresi |
Ramazan ADIBELLİ |
497 |
74. |
Hz. Peygamber’in Tefsirinde “Bağlam” Meselesi |
Nihat UZUN |
496 |
75. |
Câhilî Arap Aklı ve Kur’an’ın Buna Yönelttiği Eleştiriler |
Mustafa GÜVEN |
494 |
76. |
Epistemoloji İçin Seçme Bibliyografya |
Cenan KUVANCI |
494 |
77. |
Ortaçağda “Fail” Kavramı ve Tanrı |
Özcan AKDAĞ |
494 |
78. |
İslami Tefekkür Geleneği Ve Önemi |
Tahsin GÖRGÜN |
492 |
79. |
Seyyid Şerîf Cürcânî Ve «El-Misbâh Fî Şerh El-Miftâh» Adlı Eseri |
Yüksel ÇELİK |
491 |
80. |
Tarih Oluşturan Mit |
Denise AIGLE / Çev.: Ramazan ADIBELLİ |
490 |
81. |
Meleklerin Masumiyeti Bağlamında Harut Ve Marut Problemi |
Emrullah FATİŞ |
490 |
82. |
Yaratma ve Şeylerin Zamansız Nizamı: İslam Mistik Düşüncesi Üzerine Makaleler |
Şahin GÜVEN |
488 |
83. |
Entelektüel Mu’tezile’de Bedevî Etki |
Muharrem AKOĞLU |
487 |
84. |
Gazâli’nin Tövbe Algısı |
Harun IŞIK |
483 |
85. |
Islam Et Sciences Des Religions. Huit Leçons Au Collège De France |
Ramazan ADIBELLİ |
483 |
86. |
İbn Teymiyye’nin “Kıbrıs Risâlesi” Ve Bazı Fiten Hadislerine Yaklaşımı |
Muammer BAYRAKTUTAR |
481 |
87. |
Kur’ân’da Ve Hadislerde ‘Rabb’ Sıfatının Ve ‘Rukû‘’ İle ‘Secde’ Fiillerinin Tahsisi |
Halil HACIMÜFTÜOĞLU |
481 |
88. |
Abdest Ve Guslün Derûni Anlamlarıyla İlgili Olarak Sûfilerin Değerlendirmeleri |
İdris TÜRK |
480 |
89. |
İnsanın Mahiyeti Ve Ruhu |
Muhittin BAĞÇECİ |
480 |
90. |
Max Scheler’in İnsan ve Kişi Anlayışı |
Ahmet YILDIZ |
479 |
91. |
Nostalji Ve Ütopya Arasında Gelenek Sorunu |
Burhanettin TATAR |
477 |
92. |
Kur’an Tanımındaki Unsurların Tahlili |
Abdullah BENLİ |
476 |
93. |
الجملة الطلبية في عبرية التوراة- الصياغة والمدلول |
Aamir Mohammed SALIM |
476 |
94. |
Radyokarbon (Carbon–14) Tarihleme Yöntemi Ve Kur’ân Yazmaları |
M. SAIFULLAH; Ghali ADI; Abdullah DAVID / Çev.: Mehmet DAĞ |
475 |
95. |
The Impact of Psychological Stress on Self-Esteem of Sudanese Secondary School Students |
Alradi Jadain El IMAM |
475 |
96. |
İslam Coğrafyacılarına Göre Horasan; Yeri ve X. Yüzyıldaki Durumu |
Sebahattin SAMUR |
475 |
97. |
Din, Maneviyat ve Tıp: Klinik Uygulama İçin Araştırma Bulguları ve Öneriler |
Harold G. KOENING / Çev.: Nurten KIMTER |
474 |
98. |
İsra Ve Miraç Olayları Üzerine Bazı Mülahazalar |
Mehmet AZİMLİ |
474 |
99. |
Varoluşsal Din Felsefesine Giriş |
Fatih TOPALOĞLU |
474 |
100. |
Dünyada Hafızlık Yöntem Örnekleri |
Ömer ÖZBEK |
473 |
101. |
Kur’an’ın Anlaşılması Ve Tebliği Yönünden Yedi Harfle İlgili Rivayetlerin Değerlendirilmesi |
Musa AKPINAR |
472 |
102. |
İsim Kültürü ve Din |
A. Vehbi ECER |
471 |
103. |
Kant’ın Mantık Felsefesi İçin Mirası |
Riccardo POZZO / Çev.: Burhanettin TATAR |
470 |
104. |
Çocuklarda ‘Ölüm Kaygısı’nın Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi |
Sema YILMAZ |
470 |
105. |
Meşşâî Filozofların Devlet Anlayışları Ve Demokrasi Hakkındaki Görüşleri |
Ali Kürşat TURGUT |
469 |
106. |
Bilgi Kuramına Giriş |
A. Kadir ÇÜÇEN |
468 |
107. |
Mu’tezilî Düşüncede Tarihi Kırılma Evreleri |
Muharrem AKOĞLU |
468 |
108. |
Hermenötik |
Mustafa KARAGÖZ |
468 |
109. |
Din Ve Geleneksel Bakış Açısı Seyyid Hüseyin Nasr İle Bir Mülakât |
Adnan ASLAN |
467 |
110. |
İslam Geleneğinin Dönüşümü Ve Tarihselcilik Sorunu |
Şevket KOTAN |
467 |
111. |
Varoluşçu Psikoloji, Din ve Maneviyat: Metod, Uygulamalar ve Deneyim |
Louis HOFFMAN / Çev.: Mehmet Mücahit ATİK |
466 |
112. |
İnsan Hakları Bağlamında Hz. Peygamber'in Köleliğe Yaklaşımı |
Mehmet Nadir ÖZDEMİR |
465 |
113. |
İzmirli İsmail Hakkı: Hayatı, Eserleri Ve Fıkıh |
Ali DUMAN |
465 |
114. |
Ortaçağdan Günümüze Hristiyan Teologların Hz. Muhammed Tasavvuruna Bir Bakış: Algı ve Gerçekler |
Fadıl AYĞAN |
465 |
115. |
Murâd-ı İlâhînin Anlaşılması ve Yorumlanması İle İlgili Ontolojik Zorluklar |
Mehmet DEMİRCİ |
464 |
116. |
İçkinin Yasaklanmasında Fukahanın Esas Aldığı Ölçüler |
Salim ÖZER |
463 |
117. |
Yahudilerle Savaş Hadisinin İsnad Açısından Tenkidi Ve Değerlendirilmesi |
Süleyman DOĞANAY |
463 |
118. |
Kur’an-I Kerim’de Neshe Delil Gösterilen Ve Mensuh Addedilen Ayetlerin Mana Yönünden Yeniden Gözden Geçirilip Değerlendirilmeleri |
M. Zeki DUMAN |
462 |
119. |
Ana Hatlarıyla İmâmiyye Akidesi |
Sey. İbr. el-Mûsevî ez-Zincânî en-Necefî / Çev.: Murat SERDAR |
462 |
120. |
Kişilik ve Şiddet İlişkisi Üzerine Psikolojik Bir Araştırma |
Mustafa ULU |
461 |
121. |
Ehl-i Sünnet İnancında Kerâmetin İmkân ve Vukû'u Problemi |
Murat SERDAR |
460 |
122. |
Batı Dünyası Neler Okuyor-2 |
Bedri GENCER |
460 |
123. |
Farabi'nin Siyaset Felsefesinde Türk Devlet Anlayışının İzleri |
Ahmet Kamil CİHAN |
460 |
124. |
İnsan Hakları Belgelerine Yönelik Çağdaş Yaklaşımlar |
Münteha MAŞALI |
460 |
125. |
Muhkem, Müteşabih Ve Te’vil |
Yusuf TEMEL |
460 |
126. |
Kişiler Arası İlişkilerde Tehdit Hissetme, Psişik İzolasyon ve Dindarlık: Üniversiteli Gençler Üzerinde Ampirik Bir Araştırma |
Nurten KIMTER |
459 |
127. |
Kur’an’da “Mütref” Kavramı |
Nurettin TURGAY |
459 |
128. |
İsrailoğulları’nın “Altın Buzağı”sı Ve “Kızıl İnek”i |
Kadir ALBAYRAK |
458 |
129. |
Belirsizin Bilimleri: İnsan Bilimleri İçin Yeni Bir Epistemoloji |
Mustafa KARAGÖZ |
458 |
130. |
Mantık Ve Bilgi Teorisi |
Majid FAKHRY / Çev.: Ahmet KAYACIK; Mahmut Sami ÖZDİL |
458 |
131. |
Antropolojiden Psikanalize Kurban ve Din |
Ali KUŞAT |
456 |
132. |
Kur’an Ve Değişim |
Celal KIRCA |
456 |
133. |
İslamda Modernleşme Girişiminde Oryantalizmin İzleri |
İbrahim KESKİN |
455 |
134. |
Sosyolojik Yönüyle Ahlak |
Ayşe KARAKÖSE |
455 |
135. |
Din ve Vicdan Özgürlüğü Bağlamında Kitap ve Sünnete Göre Mürtede Yapılması Gereken Muamele |
Ali TOKSARI |
455 |
136. |
Kur’ân Tasavvurları |
Abdullah BENLİ |
455 |
137. |
Başkaldırı Geleneği Ve Heterodoksi |
Şinasi GÜNDÜZ |
454 |
138. |
Modernleşme Ve Gelenek Bağlamında Dini Bilgi Ve Otoritenin Dönüşümü |
Yasin AKTAY |
454 |
139. |
İran’da Felsefeye İlişkin Bir Araştırma |
Reza Davari-ARDAKANI / Çev.: Celal TÜRER; Cenan KUVANCI |
453 |
140. |
W. David Ross’un Sonuççu Ahlâk Teorilerine Eleştirileri Ve “İlk Görünüşü İtibariyle Ödev (Prima Facie Duty)” Ahlâkı |
Ahmet YILDIZ |
453 |
141. |
İslam Hukukunda Cenin Öldürme Suçunun Cezası |
Mehmet DİRİK |
452 |
142. |
Din Eğitiminin Gelişimsel Temeli Olarak İnanç |
Cemil OSMANOĞLU |
452 |
143. |
İmam Ebu Mansur Muhammed Mâtürîdî’nin “Te’vîlâtü’l-Kur’ân”ında Necm Suresi Tefsiri: Tercüme - Tahlil - Mukayese |
Abdulkerim SEBER |
452 |
144. |
Felsefi Çözümlemelerde Yöntem |
Cenan KUVANCI |
451 |
145. |
Kur’an’da Din Düşüncesi Ve Dönüşümü |
Guy MONNOT / Çev.: Ramazan ADIBELLİ |
451 |
146. |
Arapça’da Mürekkeb Harfler |
Ali YILMAZ |
451 |
147. |
İslam Hukuk Biliminde Hukuk Normu Kavramsal Analiz ve Geçerlilik Sorunu |
Menderes GÜRKAN |
451 |
148. |
Müteşâbihatın Te'vili |
M. Zeki DUMAN |
450 |
149. |
Tefsîr Ve Te’vîl |
İzmirli İsmail HAKKI / Çev.: Ahmet YILDIRIM |
450 |
150. |
Bilimsel Bilginin Sosyolojisi |
Celaleddin ÇELİK |
450 |
151. |
Farabi'nin Toplum Görüşü |
Suat ÇELİKKOL |
450 |
152. |
Türkiye’de Yüksek Din Eğitimi Ve Öğretiminin Sorunları Ve Geleceği” Sempozyumu |
Saadettin ÖZDEMİR |
449 |
153. |
Hamdi Yazır’da Hak Kavramı |
Mehmet DEMİRCİ |
449 |
154. |
Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Dersinin Etkililiği |
Süleyman AKYÜREK |
449 |
155. |
Hayatın Son Döneminde Dini Müzik ve Sağlık: Boylamsal Bir Araştırma |
Neal KRAUSE & R. David HAYWARD / Çev.: Necmi KARSLI |
449 |
156. |
İslam İktisadının Temelleri |
İsmail KÖKSAL |
448 |
157. |
René Guénon Düşüncesinde Temel Konu Ve Kavramlar |
Mehmet EVKURAN |
448 |
158. |
Mantık Disiplini |
Arthur Aston LUCE / Çev.: Mahmut Sami ÖZDİL; Özcan AKDAĞ |
448 |
159. |
Sünnî Paradigmaya Çağdaş Bir Nefes: İslam Hukuku Araştırmaları Açısından Muhammed Hamidullah |
Ahmet YAMAN |
447 |
160. |
İslam'da Namaz ve Teheccüd |
Ömer ÖZBEK |
447 |
161. |
İmânın Sosyal Hayatta Tezahürleri –Doğruluk, Güzel Ahlak, Sevgi ve Kardeşlik– |
Osman ORAL |
447 |
162. |
Çin Felsefesinde Gelenek, Metin Ve Yorum |
Vincent SHEN / Çev.: Burhanettin TATAR |
447 |
163. |
Kur'an'da Müteşabihât |
M. Zeki DUMAN |
447 |
164. |
Emeviler Dönemi Muhalif Hareketlerden Birisi: Abdurrahmân Bin Muhammed Bin El-Eş'as İsyanı |
Mehmet DALKILIÇ |
447 |
165. |
Japon Modernleşmesi Üzerine (1868-1912) |
Hakkı BÜYÜKBAŞ |
446 |
166. |
El-Câhız’dan Es-Safedî’ye Çeviri Teorisi |
Muammer SARIKAYA |
446 |
167. |
Türk Düşüncesinde Tecrübenin Kültürü: Pragmatik Bakış Açısının Yolda Kalmışlığı |
Celal TÜRER |
446 |
168. |
Hayvan Öldürme İle İlgili Fıkhî Hükümler |
Sabri ERTURHAN |
445 |
169. |
Farabi’de Mantık Geleneği |
Nicholas RESCHER / Çev.: Ahmet KAYACIK |
445 |
170. |
Bir Sivil Toplum Kuruluşu Olarak Din Dernekleri |
Erol ERKAN |
445 |
171. |
Belagatta İltifat |
Kadir KINAR |
445 |
172. |
في تاريخ الفكر الجمالي |
Ahmed Enis El-HASSÛN |
444 |
173. |
Ergenlerin Dini İnanç, Şüphe ve Dini Tutumları Üzerine Bir Araştırma |
Celal ÇAYIR |
444 |
174. |
Batı Dünyası Neler Okuyor-I |
Bedri GENCER |
444 |
175. |
Orta Çağ Felsefesi’ni Anlamada Dilbilimsel Yönelim |
Süleyman DÖNMEZ |
444 |
176. |
Din Görevlilerinin Camilerdeki Denetim İşlemlerine İlişkin Görüşleri: Kayseri Örneği |
Mehmet KORKMAZ |
443 |
177. |
Yaşayan Düşünce Olarak Gelenek: Hans-Georg Gadamer |
G. F. McLean / Çev.: Hafsa FİDAN |
443 |
178. |
Odaktaki Sosyoloji -Din Sosyolojisine Giriş- |
İsmail GÜLLÜ |
443 |
179. |
İlk Dönem İsa’ya İnananlar Topluluğu: Yahudi İç Göçünden Mi İbaretti Yoksa Yeni Bir Dini Mi Temsil Ediyordu? |
Dieter GEORGI / Çev.: Ramazan ADIBELLİ |
442 |
180. |
Perspektivizm |
Cenan KUVANCI |
442 |
181. |
‘Dinî İnanç’ İle ‘Bilimsel İnanç’ın Bir Karşılaştırması |
Raphael DEMOS / Çev.: Ramazan ERTÜRK |
441 |
182. |
Müteşabih Kavramı Bağlamında “Tefsir Usûlü”Nün (Ulûmü’l-Kur’ân) Mahiyeti Ve Pratik Değeri Üzerine Bir İnceleme |
Mustafa ÖZTÜRK |
441 |
183. |
Kur’an’ı Kerim’i Okuma, Ezberleme Ve Anlamını Öğrenme Üzerine |
Yavuz FIRAT |
441 |
184. |
نظرية الفن عند الفارابي |
Ahmed Enis El-HASSÛN |
441 |
185. |
El-Hayde Bağlamında Halku’l-Kur’an Tartışmaları |
Muharrem AKOĞLU |
440 |
186. |
Modern Epistemolojik Kriz Ve Postmodern Epistemoloji |
Kasım KÜÇÜKALP |
439 |
187. |
Dinî Pazarlar ve Dinî Ekonomiler |
Laurence R. IANNACCONE / Çev.: Hatice GÜL |
439 |
188. |
Mu'tezile Fıkıh Usûlü Ve El-Basrî'nin |
Muhammed HAMIDULLAH / Çev.: Ömer ASLAN |
439 |
189. |
Niklas Luhmann’da Sosyal Sistem Olarak Toplum Ve Modern Toplumun Karmaşıklığı Sorunu |
Celaleddin ÇELİK |
439 |
190. |
Martin Heidegger’e Göre Temel Varlıkbilim |
François DEMOLY / Çev.: Ramazan ADIBELLİ |
438 |
191. |
İslam Sosyolojisi Kavramı Ve Ali Şeriati Üzerine Kritik Bir Yaklaşım |
İhsan TOKER |
438 |
192. |
Sahabe Neslinin Yetkin Mizah Ustası: İbn Ebû ‘Atîk |
Hüseyin GÜNDAY |
438 |
193. |
Uludağ Üniversitesi I. Ulusal Genç Bilim Adamları Sempozyumu (Değişen Dünyada Türkiye'nin Önemi) |
İsmail GÜLLÜ |
437 |
194. |
8. Uluslararası Türk Dünyası Sosyal Bilimler Kongresi Üzerine Notlar |
Ramazan ADIBELLİ |
437 |
195. |
Lugat-ı Nâcî’deki Arap Dili Ve Edebiyatı Unsurlarının İncelenmesi (II) |
Abdulkadir BAYAM |
435 |
196. |
Mistiklerin Öğretileri |
Walter T. STACE / Çev.: Cenan KUVANCI |
435 |
197. |
Peygamberlik Anlayışları ve Hz. Muhammed |
Şefaettin SEVERCAN |
435 |
198. |
Dönem Kaynaklarında Fransa’dan Kanuni’ye Gelen İki Mektup Ve Osmanlı Büyüklüğü |
Şefaettin SEVERCAN |
435 |
199. |
Kufe Nahiv Ekolünün Kurucusu El-Kisâî Ve Nahivle İlgili Görüşleri (II) |
Kadir KINAR |
435 |
200. |
Tefsir Tarihi Yazımı (Dünü, Bugünü, Yarını) Sempozyumu |
Ercan ŞEN |
434 |
201. |
Ayetlerdeki Durak Yerlerinin Manaya Etkisi (Bakara Sûresi 96. Ayet örneği) |
Mustafa KARAGÖZ |
433 |
202. |
Empati Ve Sempati Olgusuna Vurgu Yapan Bazı Ayetler |
Abdurrahman KASAPOĞLU |
433 |
203. |
Platon’un İdeleri’ne Bazı İslam Düşünürlerince Yapılan Atıf Ve Değerlendirmeler |
İsmail ERDOĞAN |
433 |
204. |
IV. Uluslar Arası Güney Doğu Avrupa Türkolojisi Sempozyumu: “Hafız Ailesinin Başarı Öyküsü” |
Şefaettin SEVERCAN |
432 |
205. |
Japonya’da Hıristiyan Misyoner Hareketleri (1542-1587) |
Ayhan KUŞCULUO |
432 |
206. |
Hak Dini Kur’an Dili’ndeki Arapça Şiirlerin Temel Kaynaklarla Mukayesesi (I) |
Abdulkadir BAYAM |
431 |
207. |
Bilim Epistemolojisine Yeni Bir Yaklaşım |
Alparslan AÇIKGENÇ |
431 |
208. |
Değişkenler Ve Boyutlar Bağlamında Türk Toplumunda Dini Hayat |
Celaleddin ÇELİK |
430 |
209. |
Fıkıh Ve Siyaset Arasında İçtihat: Manastırlı İsmail Hakkı’nın Gözünden II. Meşrutiyet Döneminde İçtihat’a Bir Bakış |
Ali DUMAN |
430 |
210. |
Kutsal Metin Olarak Kur'an |
F. Peter FORD, Jr. / Çev.: İbrahim GÖRENER |
429 |
211. |
Mevlana'da İrade Hürriyeti |
Murat SERDAR & Ekrem ÖZDEMİR |
429 |
212. |
Kâdî Abdülcebbâr’ın (ö. 415/1024) Sem’iyyâtla İlgili Bazı Görüşleri |
Ramazan ALTINTAŞ |
429 |
213. |
Ömer B. Abdülazîz’in Kaderiyye’ye Karşı Risâlesinde Sünnet ve Hadis |
Hasan Kasım MURAD / Çev.: Süleyman DOĞANAY |
428 |
214. |
Araplarda Fonetik İlminin Doğuşu |
Muammer SARIKAYA |
428 |
215. |
Şehrezûrî’de Aile Ahlâkı |
Salih YALIN |
428 |
216. |
Son Zaman Ayarı-I: Yıl, Aylar ve Haram Aylar |
Veli KAYHAN |
428 |
217. |
İmamiyye’de Bilginin Tarifi Ve Kısımları |
Halife KESKİN |
427 |
218. |
Kur’an’ı Anlama Ve Tercümede Yöntem Sorunu |
Mustafa KARAGÖZ |
427 |
219. |
İbn Sina’nın Bilgi Teorisine Genel Bir Bakış |
Ahmet Kamil CİHAN |
427 |
220. |
Hz. Peygamber'in Yüzüğü ve Mührü |
Kadir PAKSOY |
427 |
221. |
Mekkî Surelerde Mü’minlerin Ehl-İ Kitap İle İlişkileri |
Sami KİLİNÇLİ |
427 |
222. |
Nakdu’l-Kelam İsimli Eseri Işığında Giritli Sırrı Paşanın Peygamberlik Anlayışı |
Harun IŞIK |
427 |
223. |
Arap Dilinde Ta‘Lîl Ve Hüsn-i Ta‘Lîl |
Halim ÖZNURHAN |
427 |
224. |
Muhammed Ferid Vecdi ve El-Mushafu'l-Müfessir İsimli Tefsiri |
Şahin GÜVEN |
426 |
225. |
Din, Sağlık Ve Din Psikolojisi: Din Ve Sağlık Konusunda Yapılacak Hangi Araştırmalar, Dini Anlamamıza Yardımcı Olur? |
James W. JONES / Çev.: Behlül TOKUR; Metin GÜVEN |
426 |
226. |
Hak Dini Kur'an Dili'ndeki Arapça Şiirlerin Temel Kaynaklarla Mukayesesi (II) |
Abdulkadir BAYAM |
426 |
227. |
Kur’ân Işığında Düşünce, İnanç Ve İfade Hürriyeti |
Abdulbaki GÜNEŞ |
425 |
228. |
Merînîler Döneminde Fas’ta Fakih-Fakir Karşıtlığı: Bir Polemiğin Epistemolojik Boyutları |
Vincent J. CORNELL / Çev.: M. Mustafa ÇAKMAKLIOĞLU |
424 |
229. |
Anadolu Aleviliği Üzerine |
Necdet SUBAŞI |
424 |
230. |
Uygulamadaki Resmî Ve Dinî Nikahların Fıkhî Yönü |
İsmail KÖKSAL |
424 |
231. |
Charles S. PEIRCE’ün Epistemolojisi |
Celal TÜRER |
424 |
232. |
Teodisenin Sosyolojisi |
Celaleddin ÇELİK |
423 |
233. |
İnsana Özgü Bilgi Elde Etme Yolları Veya Bilginin Kaynağı Problemi |
Cihat TUNÇ |
423 |
234. |
Metin Tenkidi |
Fatma Betül ALTINTAŞ |
423 |
235. |
Günahların Affında Ve Cezaların Düşmesinde Tövbenin Etkisi |
Salim ÖZER |
423 |
236. |
Kuran-ı Kerim’de Eyyu Edatı Ve Tercümesi Problemi |
Gıyasettin ARSLAN |
422 |
237. |
Whithead'in Medeniyet Anlayışı |
Celal TÜRER |
422 |
238. |
Kur’an İlimleri Ve Tefsir Usulünün Bir Yöntem Çağrıştırması Sorunu |
İbrahim GÖRENER |
422 |
239. |
Endülüslü Sufî Muhammed B. Meserre’nin Mu’tezile’ye Nispeti Meselesi |
Muharrem AKOĞLU |
421 |
240. |
On Dokuzuncu Asırda “Yararcı İslam” Anlayışının Doğuşu |
Bedri GENCER |
421 |
241. |
Hz. Peygamber Örnekliğinde Sözlü ve Sözsüz İletişim |
Mustafa CANLI |
420 |
242. |
Din Sosyolojisine Giriş |
Max WEBER / Çev.: Mustafa ARSLAN |
420 |
243. |
Kur’an’da Zamirin Merciini Tespitteki Bağlamsal Sorun |
Fatih TİYEK |
420 |
244. |
Oryantalist Literatürde Kur’an’ın Kaynağı Tartışmalarının Kaynağı Disiplinlerarası Bir Yaklaşım |
Bilal GÖKKIR |
419 |
245. |
Kavalalı Mehmet Ali Paşa’nın (1770-1849) Sosyal Politikaları; Mısır Ve Diğer Osmanlı Eyaletlerindeki Etkisi |
Sebahattin SAMUR |
419 |
246. |
Mütekadimûn Dönemi Kelâm Âlimlerine Göre Bilgi, Kaynakları Ve Bunlar Arasındaki İrtibatın Keyfiyyeti |
Mahmut ÇINAR |
419 |
247. |
Kadına Yönelik Şiddet İle Dini Dünya Görüşleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi |
Meryem Berrin BULUT |
418 |
248. |
Maneviyât İle Eysenck’in Kişilik Boyutları Arasındaki İlişki: İngiliz Yetişkinler Üzerine Bir Uygulama |
John MALTBY; Liza DAY / Çev.: Mustafa KOÇ |
418 |
249. |
Sahabenin Tefsir İlmindeki Yeri |
Nurettin TURGAY |
418 |
250. |
Çocukların Aile İçinde Şiddete Maruz Kalmaları Ve Dindarlıkları Üzerine Ampirik Bir Araştırma |
Yasemin DAVARCI & Hasan KAYIKLIK |
418 |
251. |
Hadislerde İcâz, İtnâb Ve Musâvât |
Mustafa CANLI |
418 |
252. |
Meydânî’nin Mecme‘U’l-Emsâl’i Çerçevesinde Arap Deyim Ve Atasözlerinde Bitkiler |
Hasan TAŞDELEN |
417 |
253. |
Vücûh Ve Nezâirin Terimleşme Süreci |
Mustafa KARAGÖZ |
417 |
254. |
Kitap Tanıtımları |
Bedri GENCER |
417 |
255. |
Hicâz’ın Sosyal Ve Ekonomik Tarihi İçin Kaynak Olarak Muvatta |
J. Farhat ZIADEH / Çev.: Mustafa CANLI |
417 |
256. |
İbn Arabi’nin Eserlerinde Dil Ve Harfler Sembolizmi |
Pierre LORY / Çev.: M. Mustafa ÇAKMAKLIOĞLU |
417 |
257. |
Hindistan'da Türkçe Sözlük Çalışmaları |
Dilaram KAROMAT / Çev.: Ali ÇAVUŞOĞLU |
417 |
258. |
Lugat-I Nâcî’deki Arap Dili Ve Edebiyatı Unsurlarının İncelenmesi (I) |
Abdulkadir BAYAM |
417 |
259. |
Bir Telif Türü Olarak Hâşiye Ve Cürcânî’nin Küçek Adlı Eseri |
Ahmet KAYACIK |
417 |
260. |
Arâisu’l-Kur’an’da Türkler |
Erdoğan PAZARBAŞI |
417 |
261. |
Endülüs Alimlerinin Allah’ın İsim Ve Sıfatları Konusundaki Görüşleri |
Murat SERDAR |
416 |
262. |
Kur’an’ın Neliğine Dair |
Mehmet PAÇACI |
416 |
263. |
Kufe Nahiv Ekolünün Kurucusu El-Kisâî Ve Nahivle İlgili Görüşleri (I) |
Kadir KINAR |
416 |
264. |
Edward Said: Episteme İle Praksisi Birleştiren Entelektüel |
Ramazan ADIBELLİ |
416 |
265. |
Dinlerdeki Kozmogonik Ve Eskatolojik Anlatılar Bağlamında Ahlakı Anlamlandırmak |
Ramazan ADIBELLİ |
416 |
266. |
Farâhî ve Islâhî'ye Göre Kur'an'da 64. Tahrim 4. Ayetinin Yorumu |
Mustansır MİR / Çev.: Yavuz FIRAT |
415 |
267. |
Fideizm Hakkında Bir Eleştiri |
Michael MARTIN / Çev.: Cenan KUVANCI |
415 |
268. |
Göç, Din Ve Değişme: Batı Avrupa'daki Türk İşçileri Örneği |
Ünver GÜNAY |
415 |
269. |
Öğretici Görüşlerine Göre Yaz Kur’an Kurslarının Sorunları (Kayseri Örneği) |
Mehmet KORKMAZ |
415 |
270. |
Osmanlı Kozmopolitanizmi İçin Tabiî Hukuk Teorisi: Sava Paşa |
Bedri GENCER |
414 |
271. |
İbn Teymiyye’ye Göre Hatalı Tefsir Kuramları |
Mehmet Emin MAŞALI |
414 |
272. |
Kelam İlminde Niçin Kesin Bilgiye İhtiyaç Vardır? |
Cihat TUNÇ |
414 |
273. |
Ebu Hayyan Tevhidi Ve Bilgi Felsefesi |
Şahin FİLİZ |
414 |
274. |
Erken Dönem Fıkıh Ekolleri Ve Aşırı Yorum Problemleri |
Gıyasettin ARSLAN |
414 |
275. |
Prof. Dr. Cihat TUNÇ İle Söyleşi |
Menderes GÜRKAN |
414 |
276. |
“Ve tahtının üzerine bir ceset bıraktık” 38 sâd 34. Âyeti ile ilgili tarihsel bir okuma |
M. O. KLAR / Çev.: Abdurrahman ATEŞ |
413 |
277. |
Hârûn Reşîd Dönemi İsyanları |
Muhittin KAPANŞAHİN |
413 |
278. |
Çağdaş Din Hizmetleri ve Diyanet İşleri Başkanlığı |
A. Vehbi ECER |
413 |
279. |
el-Hayde (ve’ntisari’l-Menheci’s-Selefî) |
Muharrem AKOĞLU |
413 |
280. |
Nikolas Von Kues’ta Negatif Teoloji |
Arslan TOPAKKAYA |
413 |
281. |
Anlam Ve Yorum İlişkisi Açısından Hadîs Metinlerinin Tahlili |
Yavuz KÖKTAŞ |
412 |
282. |
Büveyhîler’in Mezhebî Eğilimleri/Politikaları Üzerine |
Muharrem AKOĞLU |
412 |
283. |
Mircea ELIADE’in Modern Rasyonel Düşünceyi Eleştirisi |
Burhanettin TATAR |
411 |
284. |
Din Bilimlerinin Teorik Ve Metodolojik Sorunları |
Ünver GÜNAY |
411 |
285. |
İbn Hazm’ın Mu’tezile’ye Yönelik Eleştirileri |
Muharrem AKOĞLU |
411 |
286. |
Kelamcıların İlim Tanımları |
Cihat TUNÇ |
410 |
287. |
Ürdün’de Ve Ürdün Üniversitelerinde Hadis Öğretimi (Orta Öğretim, Lise Ders Kitapları ve Yermuk Üniversitesi Örnekliğinde) |
Habil NAZLIGÜL |
410 |
288. |
Kesinbilim Arayışında Husserl'in Naturalizm Eleştirisi |
İbrahim DASKAYA |
410 |
289. |
Din Psikolojisinde Bağlanma Teorisi |
Lee A. KIRKPATRICK / Çev.: Mustafa KOÇ |
410 |
290. |
Kıyafet İlmi Ve Kutadgu Bilig’de Kıyafet İlmi / Fizyonomi İzleri |
Ali ÇAVUŞOĞLU |
410 |
291. |
Müslüman Siyaset Geleneğinde Din-Devlet İlişkisi |
H. Yunus APAYDIN |
408 |
292. |
Ebû Tâlib El-Mekkî'nin Kütu'l-Kulûb Adlı Eserinde Zikir ve Vird |
Necmettin ERGÜL |
408 |
293. |
Mircea Eliade’ın Türkçeye Çevrilen Din Bilimi Çalışmalarının Tanıtımı Ve Çevirilerin Değerlendirilmesi |
Ramazan ADIBELLİ |
408 |
294. |
Irak Halk Dilinde Dört Türkçe Son Ek -Li, -Lik, -Siz, - Çi |
Sâdûk MASLIYEH / Çev.: Halim ÖZNURHAN |
408 |
295. |
Geleneksel Te’vil Çeşitlemelerinin Epistemik Değeri |
Mustafa ÖZTÜRK |
408 |
296. |
Doğru Okuma Bağlamında Mushaf’a İşaret Konulması: İ’câm Ve Sonrası |
Veli KAYHAN |
408 |
297. |
Osmanlı Dönemi Fetvâ Hizmetlerinde Etkin Bir Birim: Fetvâ Eminliği |
Talip AYAR |
408 |
298. |
Dinsel Pratiklerin Sıklık Düzeyleri İle Dinî Başa Çıkma Arasındaki İlişki: Ergenler Üzerine Ampirik Bir Araştırma |
Mustafa KOÇ |
408 |
299. |
Son Dönem Mutasavvıflarından Mustafa Takî (Ö.1925) Efendi Ve Fıkhî Yönü |
Fatih ÇINAR |
408 |
300. |
Kur'an'a Göre Halifelik Ve Toplumsal Süreklilik |
Erdoğan PAZARBAŞI |
408 |
301. |
Günümüz Türkiye’sinde Din-Toplum İlişkileri Sempozyumu ve Din Sosyolojisi Anabilim Dalı V. Koordinasyon Toplantısı |
İsmail GÜLLÜ |
408 |
302. |
Türkiye’deki İlâhiyat Fakültesi Dergilerinde Din Psikolojisi İle İlgili Yayınlanan Makaleler |
Mustafa KOÇ |
407 |
303. |
Oryantalist Literatürde Kur’an’ın Kaynağı Tartışmalarının Kaynağı |
Bilal GÖKKIR |
407 |
304. |
Kelam Tarihinde Tanrı Tasavvurları |
A. Vehbi ECER |
407 |
305. |
Peygamberlik Anlayışları ve Hz. Muhammed (S.) (II. Bölüm) |
Şefaettin SEVERCAN |
406 |
306. |
Ege Bölgesine Ait Alevî-Bektaşî Esaslı Bilinmeyen Mahalli Bir Tarikat: Ma'rifîlik |
Atabey KILIÇ |
406 |
307. |
Kur’an’da Peygamberler Hakkında Kullanılan “Ulu’l-Azim” Vasfına Dair |
Yavuz FIRAT |
406 |
308. |
The European Union Security Strategy Document And Turkey |
Hakkı BÜYÜKBAŞ |
406 |
309. |
Dini Bilginin Doğruluğu Bağlamında Zâhirî Epistemolojinin Dayandığı Dil Kuramı |
Muharrem KILIÇ |
405 |
310. |
İslama Göre Evlilikte Eşler Arasında Uyum Sorunu |
Abdurrahman KASAPOĞLU |
405 |
311. |
Makâsıd / Maslahat Eksenli Bibliyoğrafya |
Ali PEKCAN |
405 |
312. |
Batının Modernite İle Özdeşleştirilmesinin Yanlışlığı |
John Obert VOLL / Çev.: Mustafa ARSLAN |
404 |
313. |
Değişen Toplum-Çevre İlişkisinin Bir Göstergesi: İklim Değişikliği |
İlkay ŞAHİN |
404 |
314. |
Varlığından Yorumuna Kur’an |
Ömer Faruk YAVUZ |
404 |
315. |
Allah’a Karşı Derin Sevgi Ve Saygının Bir Tezahürü Olarak Namazda Huşû |
Abdullah ÇOLAK |
404 |
316. |
Aydınlanma Ve Romantizm Kavşağında Nietzsche'nin Epistemolojisi |
Hüseyin Subhi ERDEM |
404 |
317. |
Epistemik Cemaat -Bir Bilim Sosyolojisi Denemesi- |
İsmail GÜLLÜ |
403 |
318. |
Fukaha Ve Usulcülerin Hakikat Ve Mecaz Anlayışı |
Salim ÖZER |
403 |
319. |
Arap Gramerinde Âmil Teorisi |
Kadir KINAR |
403 |
320. |
Kur’ân Kelimesinin Semantik Analizi Üzerine |
Bahattin DARTMA |
403 |
321. |
Varlıkta Asliyyet Sorunu: Vücûd-U Zihnînin Ontik Konumu |
Fatih İBİŞ |
403 |
322. |
Postmodern Yaklaşımda Dil ve Gerçeklik: Bir Eleştiri |
Cenan KUVANCI |
403 |
323. |
Doğu Batı İlişkisinin Entelektüel Boyutu: Uluslararası İbn Rüşd Sempozyumu |
Celal TÜRER |
403 |
324. |
Demokratik Bir Hukuk Devletinde Sivil İtaatsizlik Ve Bir Eylem Aracısı Olarak Dinin İşlevi |
Mevlüt UYANIK |
401 |
325. |
Arap Dilinde Gulüv |
Metin PARILDI |
401 |
326. |
Farabi’nin Eserlerinde Aile Reisliği |
Ahmet Kamil CİHAN |
400 |
327. |
Ahlâk-ı Nâsırî |
A. Vehbi ECER |
400 |
328. |
Osmanlı Devleti’nde Bir Merasim Kaidesi Olarak Topla Selâmlama (1800-1919) |
Şakir BATMAZ |
399 |
329. |
Fıkıh Usûlünün Katîliği |
Mehmet ERDOĞAN |
399 |
330. |
Hıristiyan Kilisesinin Evrensel Misyonunun Kökeni İsa Mı? Paulus Mu? |
Charles H. SCOBIE / Çev.: Süleyman TURAN |
398 |
331. |
İlk Dönem Müslüman Tarih Yazıcılığı Hakkında Bazı Metodolojik Görüşler |
Nisar Ahmed FARUQI / Çev.: Muhittin KAPANŞAHİN |
397 |
332. |
Dinsel Şiddet Bağlamında Seta’nın “Almanya’da İslamofobi 2015” Raporunun Değerlendirilmesi |
Sıddık AĞÇOBAN |
397 |
333. |
İngilizce Kitap Tanıtımları |
Bedri GENCER |
397 |
334. |
Hoca-Talebe İlişkisi Bağlamında Sened Mukayesesi Ve Sorunları |
Süleyman DOĞANAY |
396 |
335. |
İngilizce Kitap Tanıtımları |
Bedri GENCER |
396 |
336. |
Somuncu Baba'nın Oğlu Yûsuf-I Hakîkî'nin Dilinden Şeyh Hacı Bayram Velî |
Ali ÇAVUŞOĞLU |
396 |
337. |
Europhian Perceptions of Islam and America from Saladdin to George W. Bush: Europe's Fragile Ego Uncovered |
Ramazan ADIBELLİ |
396 |
338. |
Kadı Ebubekir İbn Arabî’nin İlk İslam Halifeleri Dönemine Bakışı |
Ali KOZAN |
395 |
339. |
Kur’an’da Terapötik Boşanma |
Abdurrahman KASAPOĞLU |
395 |
340. |
The Activities Of The American Board Mission In And Around Trabzon And Their Studies In The Field Of Education |
Gülbadi ALAN |
395 |
341. |
Thomas Mann‘ın Venedik’te Ölüm Başlıklı Eserinde Sanatçı İmajı |
Hüseyin ARAK |
394 |
342. |
Muhkem Ve Müteşabih |
Sahiron SYAMSUDDIN / Çev.: Yavuz FIRAT |
394 |
343. |
El-Kasîdetu’t-Tantarâniyye |
Tacettin UZUN |
394 |
344. |
Islam et Occident face à face. Regards de l’Histoire des Religions |
Ramazan ADIBELLİ |
394 |
345. |
Gezi Notları: Özbekistan’da Tarihe Tanıklık |
Şefaettin SEVERCAN |
393 |
346. |
Ahmed B. Ebi Duad'ın Abbasi-Mu'tezilî Politikaları Üzerindeki Etkisi |
Muharrem AKOĞLU |
393 |
347. |
İslam Tarihi Anabilim Dalı Öğretim Elemanları Toplantısı |
Muhittin KAPANŞAHİN |
392 |
348. |
İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Fakülteyi Tercih Nedenleri: Erciyes Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Örneği |
Mehmet KORKMAZ |
392 |
349. |
Pragmatizm’in Doğruluk Evi |
Celal TÜRER |
391 |
350. |
Roma’lı Giles ve “Errores Philosophorum” İsimli Eser Üzerine |
Özcan AKDAĞ |
390 |
351. |
Edebi Araştırmalarda Yeni Tarihselcilik |
David G. MYERS / Çev.: Bilal GENÇ |
389 |
352. |
Zürkânî’nin Menâhilü’l-İrfân’ı Üzerine Bir İnceleme |
Faruk VURAL |
387 |
353. |
Ritual Perspectives And Dimensions |
İlkay ŞAHİN |
386 |
354. |
İnanç Gelişim Teorisi: İnanç Aşamaları |
Mustafa ULU |
371 |
355. |
İlgili Anne-Baba Tutumları ve Dindarlık: Üniversiteli Gençler Üzerinde Ampirik Bir Araştırma |
Nurten KIMTER |
370 |
356. |
İlahiyat Fakültesi Mezunlarına Verilen Pedagojik Formasyon Eğitiminin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum ve Kaygı Düzeyleri Üzerindeki Etkileri |
Macid YILMAZ |
367 |
357. |
Abdulvahid Merrakuşî, El-Mu’cib Fî Telhîsi Ahbâri’l-Mağrib Adlı Eseri ve Tarihçiliği |
Adnan ADIGÜZEL |
350 |
358. |
Din ve Mutluluk |
Michael E. NIELSEN / Çev.: Mustafa ULU |
333 |
359. |
Manevi Destek Bağlamında Hz. Peygamber’in Hastalara Yaklaşımı |
Garip AYDIN |
321 |
360. |
Türkiye’de Din Psikolojisi Alanında Yapılan Lisansüstü Eğitim (1949-2015) Üzerine Değerlendirmeler - I |
Mustafa KOÇ |
318 |
361. |
Kur’ân’da Ölümle İlgili Fiiller ve Arapça’daki Genel Görünüm |
Abdulkadir BAYAM |
317 |
362. |
Bebeklikten Yetişkinliğe İnanç Aşamaları -İnanç Gelişimi Teorisinin Otuz Yılı Üzerine Düşünceler- |
James W. FOWLER & Mary Lynn DELL / Çev.: Mustafa ULU |
315 |
363. |
Din-Bilim Çatışması Üzerine: Kopernik Merkezli Bir Okuma |
Hasan ÖZALP |
314 |
364. |
Hicri İlk Dört Asrın Önde Gelen Arap Dilbilimcileri Perspektifinden Harflerin Mahreçleri ve Sıfatlarının Değerlendirilmesi |
Ali ÇİFTCİ |
314 |
365. |
Hadiste Telfik: Metin Eksenli Bir Araştırma |
Süleyman DOĞANAY |
313 |
366. |
Nurettin Topçu İdealizminde Madde ve Ruh |
Rıza BAKIŞ |
309 |
367. |
Din Dersi Öğretmenlerinin Bir Öğretim Materyali Olarak Filmleri Kullanma Durumları |
Mehmet KORKMAZ |
308 |
368. |
Dinler ve Küreselleşme |
Peter L. BERGER / Çev.: Hatice GÜL |
307 |
369. |
İbn Ebî Hâtim’in Bazı Ravilerin Tefrîk’i Bağlamında Buhârî’ye Yönelik Tenkidleri |
Süleyman DOĞANAY |
304 |
370. |
Bir Din Sosyologu Olarak Peter L. Berger’in Entelektüel Portresi |
Mustafa Derviş DERELİ |
303 |
371. |
Hanefilerin Amelî Farz Kavramına Dair |
Osman BAYDER |
303 |
372. |
Abbâsi Şehirciliğinin Bağdat Dışındaki Tezahürleri: Irak Bölgesi |
Kadir KAN |
303 |
373. |
Çağdaş İslam Düşüncesinde Geleneğin Hermeneutik Restorasyonu ve Rasyonel Dekonstrüksiyonu Arasında: Fazlur Rahman ve Câbirî Örneği |
Mehmet ULUKÜTÜK |
301 |
374. |
Edebiyatta Tersinme/Üslûbu’t-Tehekküm Sanatının Arap Dili ve Edebiyatında Bazı Örnekleri |
Kadir KINAR |
295 |
375. |
Kimlik, Kültürel Değişim ve Din Eğitimi |
Willem L. WARDEKKER & Siebren MIEDEMA / Çev.: Ramazan GÜREL |
295 |
376. |
Gazzâlî’ye Göre, Mahrem Tecrübe: Huzûrî Bilgi |
Cenan KUVANCI |
295 |
377. |
Hikmet-İ İlahiyye ve Kelam |
Seyyid Hüseyin NASR / Çev.: Hikmet ÇAMUR & Sibel KAYA |
292 |
378. |
Vacidiye Medresesi |
Mehdin ÇİFTÇİ |
291 |
379. |
Modern Düşünceyi John Duns Scotus Mu Başlattı? |
Fatih TOPALOĞLU |
291 |
380. |
Üniversite Öğrencilerinin Kişilik Özelliklerinin Hexaco İle Ölçülmesi |
Mustafa ULU & Meryem Berrin BULUT |
288 |
381. |
İnsanlığın En Eski Tapınağı Göbeklitepe Teolojik Olarak Bize Ne Söyler? |
Hasan ÖZALP |
286 |
382. |
Vav Harfi ve Kur’an’ı Anlamaya Etkisi |
Fatih TİYEK |
282 |
383. |
Endülüslü Muhaddis Kâdî Mühelleb b. Ebî Sufre’nin Buhârî Rivayeti |
İbrahim TOZLU |
281 |
384. |
Siyer ve Meğazi Riyayetleriyle Tanınan Sahabiler |
Osman BİLGEN |
280 |
385. |
Kadim Bir Soğukluğun Modern Temsili: İlahiyat Fakültelerinde Felsefe Fobisi |
Erdal BAYKAN |
280 |
386. |
Varoluş irrasyonel midir? |
Rıza BAKIŞ |
278 |
387. |
Osmanlı Yeni İlm-i Kelâmında Materyalizm Eleştirileri |
Mehmet BULĞEN |
273 |
388. |
Cumhuriyet Dönemi Eğitim Literatüründe Din Eğitimine İlişkin Temel Kavramların Kullanılışı Üzerine Bir Araştırma |
Cemil OSMANOĞLU |
272 |
389. |
Din Sosyolojisi Nedir? |
Abdullah ÖZBOLAT |
267 |
390. |
Gaib Zamirinin Mercii ve Tespitinin Meallere Yansımaları |
Ramazan MEŞE |
266 |
391. |
Hristiyan Bir Sosyolog Olarak Max Weber |
William H. SWATOS & Peter KIVISTO / Çev.: A. Vahap TAŞTAN |
263 |
392. |
Ernest Harms ve Ronald Goldman’ın Dini Gelişim Kuramları Bağlamında Dini İçerikli Çocuk Kitapları |
Aslıhan ATİK |
261 |
393. |
Tepkisel ve Gelişimsel Sınıf Yönetimi Modellerinin Ahlak Eğitimiyle İlişkisi |
Muhammed Esat ALTINTAŞ |
257 |
394. |
İbn Tabâtabâ’ya Göre Şiirin Mahiyeti ve Türleri |
Mücahit KÜÇÜKSARI |
256 |
395. |
Siyahî Senkretik Bir Dinî Hareket Olarak Rastafarilik |
Kadir ALBAYRAK |
238 |
396. |
Uzak Bir Mananın Ayetlerdeki Vakf Yerine Etkisi |
Mustafa KARAGÖZ |
226 |
397. |
Kaynak ve Alıcı Yönünden Etkili İletişimin Odak Noktaları ve Bunların Dinî İletişime Etkileri |
Ayhan ÖZ |
226 |
398. |
XIII. Yüzyıl Avrupası'nda Gazâli İmajı |
Özcan AKDAĞ |
220 |
399. |
Büyük Selçuklu Devleti’nin Kuruluş Devrinde Mezhep Politikaları |
Abdullah Ömer YAVUZ |
219 |
400. |
Kur’ân’da “قَبْل” ve “بَعْد” Kelimelerinin Kullanımı ve Mânâya Etkisi |
Muhammed Bahaeddin YÜKSEL |
215 |
401. |
Modern Batı Dünya Görüşünün Tanrı Ve İnsan Tasavvuru Açısından Tahlil Ve Eleştirisi |
Latif TOKAT |
210 |
402. |
İsrâ Ve Mi’râc Hâdisesi Üzerine Bir Giriş Denemesi |
Arslan KARAOĞLAN |
209 |
403. |
İbn Raşîk El-Kayravânî Ve Belâgat İlmine Etkisi |
Muhammet Vehbi DERELİ |
205 |
404. |
Muhammed Gazali ve Et-Tefsîru'l-Mevzûî li Suveri'l-Kur'âni'l-Kerîm İsimli Eserindeki Tefsir Metodu |
Şahin GÜVEN |
203 |
405. |
Yesevi Tarikatının Devlet Yönetiminden Uzaklaştırılmasıyla Türk Devlet Yönetim Sisteminin Çöküşü |
Zikiriya JANDARBEK & Zhakhangir NURMATOV |
200 |
406. |
Kuzey Afrika Tasavvuf Düşüncesinde Semâ |
Hamide ULUPINAR |
195 |
407. |
Celâleddîn Es-Suyûti’nin Merâsidu’l-Metâli’ Fî Tenâsübi’l-Mekâtı’ Ve’l-Metâli’ İsimli Eseri Bağlamında Sûrelerin Başı İle Sonu Arasındaki Münasebet |
Şahin GÜVEN |
195 |
408. |
İlköğretim Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretmenlerinin Değer Öğretiminde Benimsedikleri Sınıf Yönetimi Yaklaşımı |
Muhammed Esat ALTINTAŞ |
194 |
409. |
Kur’ân’daki Bazı İdgâmlı Kelimelerin Yapı ve Anlam Yönünden İncelenmesi |
Abdulkadir BAYAM |
188 |
410. |
Divan-I Hümâyûnda Alınan Kararların Şeriyye Sicillerine Yansımalarına Örnekler |
Savaş YILMAZ |
179 |
411. |
Starting With Locke |
Tahsin ÖLMEZ |
176 |
412. |
Arap Dilinde Ses Anlam İlişkisi |
Musa ALP |
174 |
|
|
Toplam |
180990 |